bdaily

  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد جایگاه رسانه‌ها

تحقیق در مورد جایگاه رسانه‌ها

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات


دسته بندی : وورد


نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )


تعداد صفحه : 50 صفحه




قسمتی از متن .doc :



2


‏جایگاه‏ رسانه‌ها


‏بر کسی پوشیده نیست که در جوامع در حال توسعه امکان دسترسی عموم مردم به‌رسانه‌های نوشتاری (مکتوب) کمتر از کشورهای توسعه‌یافته است و عامه‌ی مردم اصولاً چندان رغبتی به‌مطالعه نشان نمی‌دهند و کلاً فرهنگ کتابخوانی و خرید روزنامه و نشریه نیز هنوز همه‌گیر و جزو عادات روانه‌ی مردم نشده است. از این‌رو پرداختن ‌به‌جایگاه و کارکرد رسانه‌های گروهی و ‌به‌خصوص بررسی نقش و مسئولیت رسانه‌های فراگیری چون رادیو و تلویزیون که اغلب در این جوامع دولتی و یا در اختیار نهاد‌های وابسته به‌دولت‌اند، از اهمیت بسیار برخوردار است. در ‌هر حال، نمی‌توان از تأثیر گسترده و نفوذی که رسانه‌های صوتی و تصویری بر افکار عمومی چنین جوامعی بجا می‌گذارند غافل شد؛ تا جایی که منبع کسب خبر و داوری در مورد رویداهای جاری و مسایل اجتماعی و سیاسی و چگونگی وضعیت اقتصادی کشور، کمابیش از مجرای اغلب تنگ و یک‌جانبه‌ی این رسانه‌ها و از راه شنیدن رادیو و تماشای تلویزیون صورت می‌گیرد. بنابراین رسانه‌های گروهی گوناگون به‌نسبت درجه اهمیت و فراگیر بودنشان، نقشی مفید یا مُخَرب در فرایند شکل‌گیری جامعه‌ی مدنی می‌توانند داشته باشند. این امر به‌ویژه در مورد ایران و در وضعیت کنونی که جامعه در حال گذار از ساختاری اقتداری به‌مناسباتی مبتنی بر قانون است، ‌به‌مسأله‌ای حیاتی و سرنوشت‌ساز تبدیل شده است؛ چرا که ادامه‌ی کوشش‌های گسترده و دگرگونی‌های امیدوارکننده‌ای که در یک دهه گذشته پدید آمده بود و هم اکنون دچار کندی و رکورد شده است، پیش از هر چیز مستلزم گشایش دوباره در عرصه‌ی مطبوعات و حوزه‌ی نشر کتاب به‌طور اخص و رسانه‌های گروهی به‌طور اعم است. افزون بر اینها، و به‌ویژه با گسترش و همه‌گیر شدن برنامه‌های ماهواره‌ای مبتذل و موذی، مهمتری چالشی که در آینده‌ای بسیار نزدیک جامعه با آن روبرو خواهند شد، نیاز و ضرورت امکان دسترسی آسان و آزاد مردم به‌رسانه‌های صوتی و تصویری غیر دولتی داخلی و قانونی است.


2


‏جایگاه‏ رسانه‌ها


‏بر کسی پوشیده نیست که در جوامع در حال توسعه امکان دسترسی عموم مردم به‌رسانه‌های نوشتاری (مکتوب) کمتر از کشورهای توسعه‌یافته است و عامه‌ی مردم اصولاً چندان رغبتی به‌مطالعه نشان نمی‌دهند و کلاً فرهنگ کتابخوانی و خرید روزنامه و نشریه نیز هنوز همه‌گیر و جزو عادات روانه‌ی مردم نشده است. از این‌رو پرداختن ‌به‌جایگاه و کارکرد رسانه‌های گروهی و ‌به‌خصوص بررسی نقش و مسئولیت رسانه‌های فراگیری چون رادیو و تلویزیون که اغلب در این جوامع دولتی و یا در اختیار نهاد‌های وابسته به‌دولت‌اند، از اهمیت بسیار برخوردار است. در ‌هر حال، نمی‌توان از تأثیر گسترده و نفوذی که رسانه‌های صوتی و تصویری بر افکار عمومی چنین جوامعی بجا می‌گذارند غافل شد؛ تا جایی که منبع کسب خبر و داوری در مورد رویداهای جاری و مسایل اجتماعی و سیاسی و چگونگی وضعیت اقتصادی کشور، کمابیش از مجرای اغلب تنگ و یک‌جانبه‌ی این رسانه‌ها و از راه شنیدن رادیو و تماشای تلویزیون صورت می‌گیرد. بنابراین رسانه‌های گروهی گوناگون به‌نسبت درجه اهمیت و فراگیر بودنشان، نقشی مفید یا مُخَرب در فرایند شکل‌گیری جامعه‌ی مدنی می‌توانند داشته باشند. این امر به‌ویژه در مورد ایران و در وضعیت کنونی که جامعه در حال گذار از ساختاری اقتداری به‌مناسباتی مبتنی بر قانون است، ‌به‌مسأله‌ای حیاتی و سرنوشت‌ساز تبدیل شده است؛ چرا که ادامه‌ی کوشش‌های گسترده و دگرگونی‌های امیدوارکننده‌ای که در یک دهه گذشته پدید آمده بود و هم اکنون دچار کندی و رکورد شده است، پیش از هر چیز مستلزم گشایش دوباره در عرصه‌ی مطبوعات و حوزه‌ی نشر کتاب به‌طور اخص و رسانه‌های گروهی به‌طور اعم است. افزون بر اینها، و به‌ویژه با گسترش و همه‌گیر شدن برنامه‌های ماهواره‌ای مبتذل و موذی، مهمتری چالشی که در آینده‌ای بسیار نزدیک جامعه با آن روبرو خواهند شد، نیاز و ضرورت امکان دسترسی آسان و آزاد مردم به‌رسانه‌های صوتی و تصویری غیر دولتی داخلی و قانونی است.


2


‏جایگاه‏ رسانه‌ها


‏بر کسی پوشیده نیست که در جوامع در حال توسعه امکان دسترسی عموم مردم به‌رسانه‌های نوشتاری (مکتوب) کمتر از کشورهای توسعه‌یافته است و عامه‌ی مردم اصولاً چندان رغبتی به‌مطالعه نشان نمی‌دهند و کلاً فرهنگ کتابخوانی و خرید روزنامه و نشریه نیز هنوز همه‌گیر و جزو عادات روانه‌ی مردم نشده است. از این‌رو پرداختن ‌به‌جایگاه و کارکرد رسانه‌های گروهی و ‌به‌خصوص بررسی نقش و مسئولیت رسانه‌های فراگیری چون رادیو و تلویزیون که اغلب در این جوامع دولتی و یا در اختیار نهاد‌های وابسته به‌دولت‌اند، از اهمیت بسیار برخوردار است. در ‌هر حال، نمی‌توان از تأثیر گسترده و نفوذی که رسانه‌های صوتی و تصویری بر افکار عمومی چنین جوامعی بجا می‌گذارند غافل شد؛ تا جایی که منبع کسب خبر و داوری در مورد رویداهای جاری و مسایل اجتماعی و سیاسی و چگونگی وضعیت اقتصادی کشور، کمابیش از مجرای اغلب تنگ و یک‌جانبه‌ی این رسانه‌ها و از راه شنیدن رادیو و تماشای تلویزیون صورت می‌گیرد. بنابراین رسانه‌های گروهی گوناگون به‌نسبت درجه اهمیت و فراگیر بودنشان، نقشی مفید یا مُخَرب در فرایند شکل‌گیری جامعه‌ی مدنی می‌توانند داشته باشند. این امر به‌ویژه در مورد ایران و در وضعیت کنونی که جامعه در حال گذار از ساختاری اقتداری به‌مناسباتی مبتنی بر قانون است، ‌به‌مسأله‌ای حیاتی و سرنوشت‌ساز تبدیل شده است؛ چرا که ادامه‌ی کوشش‌های گسترده و دگرگونی‌های امیدوارکننده‌ای که در یک دهه گذشته پدید آمده بود و هم اکنون دچار کندی و رکورد شده است، پیش از هر چیز مستلزم گشایش دوباره در عرصه‌ی مطبوعات و حوزه‌ی نشر کتاب به‌طور اخص و رسانه‌های گروهی به‌طور اعم است. افزون بر اینها، و به‌ویژه با گسترش و همه‌گیر شدن برنامه‌های ماهواره‌ای مبتذل و موذی، مهمتری چالشی که در آینده‌ای بسیار نزدیک جامعه با آن روبرو خواهند شد، نیاز و ضرورت امکان دسترسی آسان و آزاد مردم به‌رسانه‌های صوتی و تصویری غیر دولتی داخلی و قانونی است.












سایر محصولات :
تحقیق در مورد جایگاه دام

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته...

تحقیق در مورد جانور شناسی و گیاه شناسی 23 ص

لینک دانلود و...

تحقیق در مورد جایگاه رسانه‌ها

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته...

تحقیق در مورد تولید کامپیوتر 65 ص

...

تحقیق در مورد تولید کمپوست 8ص

...

تحقیق در مورد تهرانی

...

تحقیق در مورد توزیع تولید با استفاده از میکروتوربین ها

...

تحقیق در مورد توسعه کمی وکیفی فرآورده

...

تحقیق در مورد تفسیر سوره نساء 158 ص

...

تحقیق در مورد تعریف علم اخلاق 15 ص

...

تحقیق در مورد تکنولوژی پرورش نشاء حصیری طویل به روش هیدروپونیک و نشاکاری آن

...

تحقیق در مورد تعمیرات سیستم های هوای ورودی و تجهیرات سیستم توربین گاز 150 ص

...

تحقیق در مورد تفاوت مدیریت و رهبری 11 ص

...

تحقیق در مورد تعاونی ها 32 ص

...

تحقیق در مورد تعریف انفجار

...

تحقیق در مورد تصفیه خانه الیگودرز

...

تحقیق در مورد تحلیل تقویت کننده های نوری رامن به روش عددی 10 ص

...

تحقیق در مورد تست ارتعاش آکوستیک

...

تحقیق در مورد تاریخ هنر جهان 121 ص

...

تحقیق در مورد تجزیه و تحلیل الزامات اجرایی نظام جانشین پروری مدیریتی در شهرداری مشهد 55 ص

...

تحقیق در مورد تاریخچه کشاورزی در جهان 56 ص

...

تحقیق در مورد تحقیق دررابطه باصابون

...

تحقیق در مورد تبلیغات در جنگ 18 ص

...

تحقیق در مورد تاریخچه شرکت آچاچی 88 ص

...

تحقیق در مورد تبلور

...

تحقیق در مورد تاریخچه پیدایش اعداد

...

تحقیق در مورد تاریخچه ی مختصری از مفهوم و پیدایش اعداد

...

تحقیق در مورد تاریخچه انیمیشن 64 ص

...

تحقیق در مورد تاثیر سود هر سهم بر بازده سهام 125

...

تحقیق در مورد تاریخ ادبیات ایران 94 ص

...

تحقیق در مورد تاریخ اسلام 26 ص

...

تحقیق در مورد تأثیر مالیات بر ارزش افزوده و نقش آن بر در آمدهای کشور 35 ص

...

تحقیق در مورد تاثیر مهد کودک بر رشد هوش علمی کوکان 7 تا 9 ساله شهرستان ابهر 160 ص

...

تحقیق در مورد تاثیرات موسیقی

...

تحقیق در مورد تأثیر صورخیال ادبی برنگارگری مکتب شیراز 21 ص

...

تحقیق در مورد تاثیر تنش خشکی برمراحل مختلف جوانه زنی ارقام رایج کلزا 10 ص

...

تحقیق در مورد بیوگرافی استاد شهریار

...

تحقیق در مورد تاثیر فناوری نانو بر معادلات انرژی 14 ص

...

تحقیق در مورد بیمه عمر و پس اندازه در چرخه اقتصادیروش تحقیق 34 ص

...

تحقیق در مورد یکی از نخستین جنگنده های اف

...

تحقیق در مورد واحد الفین
تحقیق در مورد مالاریا
تحقیق در مورد عسلک پنبه 30 ص
تحقیق در مورد مفهوم و تعاریف کارآفرینی
تحقیق در مورد مالاریا
پاورپوینت در مورد مراقبتهای پس از زایمان
تحقیق در مورد خاک 14 ص
پاورپوینت در مورد دین یا ادیان الهی
تحقیق در مورد خط
تحقیق در مورد روایت کربلا 28 ص
تحقیق در مورد رنگ مو 20 ص
تحقیق در مورد رله
تحقیق در مورد خادمیان
تحقیق در مورد گرمای انحلالی
تحقیق در مورد روش تولید (قطعات لاستیکی)
تحقیق در مورد روایتی‌ از پیامبران‌ {حضرت‌ لوط‌ (ع‌) حضرت‌ سلیمان‌ (ع‌)} 23 ص
تحقیق در مورد روایت کربلا 28 ص
تحقیق در مورد رنگ مو 20 ص
تحقیق در مورد رنگ کو شیمیایی و گیاهی
تحقیق در مورد رله
تحقیق در مورد رابطه اخلاق با آزادی 26 ص
تحقیق در مورد رقم جدید برنج شفق
تحقیق در مورد رایوایزوتوپ
تحقیق در مورد راه کار هزینه کاربر

کلمات کلیدی :شکل‌گیری جامعه‌ی مدنی فرایند شکل‌گیری جامعه‌ی بودنشان نقشی مفید جامعه‌ی مدنی می‌وانند مدنی می‌وانند داشه ساخاری اقداری به‌مناسبای می‌وانند داشه باشند رسانه‌های گروهی مردم به‌رسانه‌های امکان دسرسی ساخاری اقداری اقداری به‌مناسبای حال گذار مورد ایران باشند این رسانه‌های گروهی بسیار همه‌گیر به‌ویژه جامعه به‌طور به‌رسانه‌های

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی